"Toto rozšíření hal nám umožní navýšení kapacity až na 30 tisíc vozů ročně," řekl při slavnostním otevření člen představenstva Škoda Auto odpovědný za výrobu a logistiku Horst Mühl.

Doposud firma v indickém montážním závodě kompletovala model Škoda Octavia Tour, tedy starší model Octavie. Nové linky umožní montovat tentýž model, ovšem ve verzi kombi, a také novou Octavii a Superb.

Od října 2001, kdy byl v Indii smontován první mladoboleslavský vůz, z tohoto závodu vyjelo přes dvacet tisíc aut, do konce letošního roku by jich mělo být více než 25 tisíc. Všechny vozy jsou určeny pro indický trh. Většina škodovek, zhruba dvě třetiny, se tady prodává s dieselovým motorem.

Počítá se s výrobou v Číně

V současné době se mladoboleslavské vozy montují ve třech zahraničních závodech. "Kromě Indie se vozy Škoda montují ještě na Ukrajině a v Bosně," řekl Právu mluvčí firmy Jaroslav Černý. Od ledna 2007 se počítá s výrobou také v Číně.

Automobilka ročně prodává kolem 450 tisíc vozů, nejvíce v západní Evropě, kde končí zhruba polovina produkce. V zámoří a v Asii se v loňském roce prodalo téměř třicet tisíc aut, přes třicet tisíc se prodalo ve východní Evropě.