"Počet zaměstnanců se za poslední měsíce zvýšil a dosahuje zhruba tří tisíc, takže navýšení výroby pokryjeme," potvrdil Právu mluvčí automobilky Matěj Matolín. Kapacita výroby tak vzroste asi na 1100 aut značek Toyota, Peugeot a Citroen denně. Ve středu byla rovněž slavnostně spuštěna výroba dílů pro TPCA v dodavatelských firmách.

V Nymburce ve společnosti Peguform je to výroba plastových dílů na přístrojové desky a nárazníky. Prozatím byla výroba těchto součástí ve zkušebním provozu a už od loňska vyráběla firma obdobné díly pro mladoboleslavskou Škoda Auto. Kvůli zakázce pro TPCA vzrostl počet zdejších zaměstnanců o 150 lidí na současných 330.

"Konečný stav by měl být téměř 400 lidí. Budeme ještě samozřejmě po spuštění třísměnného provozu v TPCA navyšovat výrobu, abychom pokryli jejich požadavky. Stejně tak se zvyšuje odbyt ve Škodě Auto, takže i díky tomu se u nás zvyšuje počet pracovníků a výroba," řekl Právu ředitel nymburského podniku Peguform Petr Hejl.

V ovčárecké průmyslové zóně poblíž samotné TPCA ve středu také otevřeli nové distribuční centrum Gefco. Firma zajišťuje distribuci vozů Peugeot a Citroen po ČR a podle ČTK v současné době vyexpeduje denně kolem 500 vozů. Kapacita je ale dvojnásobná.