Hlavní obsah

„Jsem rád, že jsme pomohli.“ Za posunutí uzavírky na D1 po telefonátu Babiše chce firma miliony

Novinky, tov, bož, ren

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Společnost Eurovia bude požadovat miliony korun jako doplatek za to, že musela narychlo odložit plánované opravy D1 z víkendu. Odklad přitom přišel poté, co novému řediteli ŘSD Radku Mátlovi volal přímo premiér Andrej Babiš (ANO) a pak se chlubil, že je rád, že pomohli lidem. Nyní se ale diví, proč stát se společností stále spolupracuje, a tvrdí, že daňoví poplatníci žádný milionový doplatek platit nebudou.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Premiér Andrej Babiš

Článek

„Podle našich prvních odhadů půjde o částky ve vyšších jednotkách milionů korun. Vše ale nyní přesně analyzujeme a projednáváme s investorem,“ řekla Novinkám mluvčí Eurovie Iveta Štočková. Pokyn k zastavení přitom přišel dvě hodiny před zahájením prací.

Po odložení prací se na Babišově profilu na sociálních sítích objevilo: „Jsem rád, že je nový ředitel Radek Mátl akční a po mém telefonátu posunul plánované uzavírky D1 z víkendu na neděli v noci a příští týden. A i když to ani tak samozřejmě nebude nic příjemného, jsem rád, že jsme mohli aspoň trochu pomoct.“

Babiš: Nebude to stát miliony korun

Požadavek společnosti o finanční kompenzaci je podle něj drzost. Premiér upozornil i na problémy, které společnost Eurovia společně se společností AWT měla při stavbě D47. Kvůli vadám na dálnici vede ŘSD s Eurovií několik arbitráží.

„Pochybná firma Eurovia má spor s ŘSD asi o tři miliardy za D47, kde naházeli odpadky, a já se vůbec divím, že stát s takovouto firmou ještě spolupracuje. Ale ŘSD tuto věc určitě vyřeší a doufejme, že příště bude plánovat uzavírky s použitím rozumu,“ řekl Novinkám v úterý Babiš.

Doporučení Babiš podle svých slov vydal proto, že média v pátek večer informovala a varovala občany, aby si hledali objížďku. Správně by ale podle něj mělo ŘSD řídit podle lidí a ne naopak.

„ŘSD jsem to doporučil, protože dělat uzavírku o víkendu, když se čeká obrovský nápor, může dělat jen hlupák a ignorant. Určitě to nebude stát daňové poplatníky miliony,“ sdělil v úterý Novinkám Babiš.

Stopka dvě hodiny před zahájením prací

Podle společnosti Eurovia se náklady ve výši milionů korun týkají „vyčíslení objektivních nákladů“. Šlo jednak o posunutí zahájení prací na D1 u Chodova o 48 hodin, ale také o zastavení montáže nosníků na mostě v Mirošovicích v rámci modernizace dálnice D1, úsek 2. Obě akce byly několik měsíců dopředu naplánované, a to lidsky i technicky.

„Plně respektujeme rozhodnutí investora, který se rozhodl dvě hodiny před zahájením několik měsíců plánovaných akcí tyto práce zastavit. Komplikace nám toto činí v oblasti technické a lidské,“ uvedla mluvčí.

„Máme dlouhodobě nasmlouvanou speciální techniku, kterou nelze jednoduše přeobjednat, a její výpadek může být citelný i na jiných stavbách. Rovněž naši lidé byli připraveni na víkendové noční směny a podle toho si plánovali své dovolené a tato události jim vytvořila nemalé komplikace. Bohužel toto bude investora něco stát,“ dodala.

Nový termín montáže mostu se podle společnosti zatím hledá. Mluvčí ŘSD Jan Rýdl v České televizi řekl, že to bude zřejmě v noci během tohoto týdne.

Reklama

Výběr článků

Načítám