Rozpětí cel je v souladu s návrhem Evropské komise (EK), o kterém státy unie hlasovaly v prosinci. Například produkce tchajwanské společnosti Giant, která je největším světovým výrobcem jízdních kol a má závody v Číně i Nizozemsku, bude podléhat clu 24,8 procenta.

Antidumpingová a antisubvenční cla jsou poslední v sérii opatření EU proti čínskému vývozu, od solárních panelů až po ocel, na což Peking reagoval s velkou nevolí.

EK zjistila, že čínský vývoz elektrokol do EU se od roku 2014 do září 2017 více než ztrojnásobil, přičemž cena těchto kol se snížila v průměru o 11 procent. Jejich podíl na trhu dosahuje 35 procent.

Evropská obchodní asociace pro elektrokola LEVA-EU, která sdružuje výrobce i obchodníky, uvedla, že cla jsou ochranářská a absurdní a že postihnou spotřebitele i menší evropské podniky a jdou proti cílům EU v oblasti změny klimatu.

EU v dubnu 2017 vůči Číně uvalila cla na dovoz za tepla válcované oceli, jež se pohybují od 18,1 do 35,9 procenta. Jejich deklarovaným cílem je ochrana producentů oceli v EU před důsledky dovozu levné čínské oceli, v prvním období na pět let.