Do 28. prosince se přihlásilo 294 tisíc majitelů vozů, u nichž Volkswagen manipuloval s emisními testy. Za poslední tři dny roku 2018 se jich potom přihlásilo ještě přes šest tisíc.

Žalobu podal k soudu v Braunschweigu Spolkový svaz organizací na ochranu spotřebitelů. Zástupce svazu Ronny Jahm se nechal slyšet, že s tak velkým ohlasem organizace nepočítala.

Svaz chce, aby majitelé dostali odškodnění, případně aby jim byla vrácena kupní cena auta. Týká se vozů značky Volkswagen, Audi, Škoda či Seat s motorem typu EA 189 o objemu 1,2; 1,6 nebo dva litry, které byly v prodeji od prvního listopadu 2008.

V Česku na Volkswagen podala hromadnou žalobu k Městskému soudu v Praze 8 společnost Safe Diesel za více než 2000 majitelů vozů, které byly vybavené softwarem manipulujícím emisní testy. [celá zpráva]

Emisní aféra trvá téměř tři roky

Emisní aféra Volkswagenu vypukla v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern Volkswagen, že jeho dieselové motory obcházejí měření emisí. [celá zpráva]

S Američany se Volkswagen na začátku roku 2017 domluvil na urovnání sporu. V rámci dohody automobilka přiznala vinu ohledně porušení některých ustanovení amerického práva a má zaplatit 4,3 miliardy dolarů (zhruba 88 miliard korun). [celá zpráva]

Mezitím vyplavaly napovrch podobné problémy i u dalších evropských automobilek, například francouzského Renaultu nebo německého Daimleru. Navíc se objevilo několik kauz, v nichž německé automobilky čelí podezření, že spolu různé problematické kroky koordinovaly. Společnosti rovněž financovaly neetické testování účinků výfukových plynů na opicích. [celá zpráva]