Hlavní obsah

Home Credit vydělal 5,5 miliardy

Aktualizováno

Skupina Home Credit vykázala za tři čtvrtletí čistý zisk 213 milionů eur (5,5 miliardy Kč), ve stejném období loni měla zisk 232 milionů eur (šest miliard Kč). K výsledkům skupiny nejvíce přispěly operace v Číně, Rusku a Kazachstánu a také napříč všemi trhy rostoucí objem úvěrů poskytovaných on-line.

Foto: Home Credit, a.s.

Článek

V samotném třetím čtvrtletí dosáhl Home Credit se ziskem 173 milionů eur (4,5 miliardy Kč) nejlepšího výkonu za několik posledních let. Jde o 75procentní meziroční zvýšení ziskovosti ve srovnání s třetím kvartálem roku 2017.

V Číně se skupina po problematickém prvním čtvrtletí roku vrátila k ziskovosti. V samotném třetím čtvrtletí 2018 vykázala 88 milionů eur (2,288 miliardy Kč) o kvartál dříve vydělala 46 milionů eur (1,196 miliardy Kč).

Ve třetím čtvrtletí letošního roku poskytla skupina svým klientům nové úvěry v hodnotě přes pět miliard eur (130 miliard Kč), čímž zvýšila hodnotu nových půjček vydaných za devět měsíců roku celkem na 15,1 miliardy eur (392,6 miliardy korun), což je o 1,9 procenta více než před rokem. Od začátku roku získala 13,9 milionu nových klientů. Počet těch, jež má v databázi obsloužených klientů, stoupl na 111 milionů.

Objem nových půjček v Asii s výjimkou Číny za devět měsíců celkově rostl. Při vyjádření v národních měnách to v období od ledna do září bylo o 36,1 procenta více než ve stejném období roku 2017. Klienti Home Creditu v Rusku si půjčili o 18,2 procenta více než před rokem, v Indonésii o 90,1 procenta, v Indii o 59,3 procenta a ve Vietnamu o 16,6 procenta více.

V Česku zisk vyšší

V Česku se za devět měsíců roku zisk více než zdvojnásobil v porovnání se stejným obdobím loňska a dosáhl 15 milionů eur (389 milionů Kč). Jenom u autopůjček poskytla skupina financování přesahující miliardu korun.

Růst on-line úvěrování, který v porovnání letošních devíti měsíců s loňskem dosáhl 56 procent, pozitivně ovlivnilo jednak zvýšené využívání mobilních aplikací (v meziročním porovnání o 70 procent), jednak rozšiřování digitální integrace s obchodními partnery. V Rusku bylo 40 procent všech úvěrů poskytnuto on-line. Podíl aktivních zákazníků využívajících pouze digitální služby Home Creditu dosáhl 59,4 procenta.

Home Credit, založený v roce 1997 v Česku, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, Společenství nezávislých států a Asii.

Majoritním vlastníkem (88,6 procenta) je PPF, jedna z největších investičních skupin ve střední a východní Evropě. Hlavním majitelem PPF je nejbohatší Čech Petr Kellner. Minoritním akcionářem Home Creditu (11,4 procenta) je investiční holdingová společnost EMMA OMEGA vlastněná Jiřím Šmejcem.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám