Článek
Loni v srpnu byl po třech letech výstavby a předchozích mnoha letech majetkoprávních sporů otevřen zhruba dvaapůlkilometrový nový úsek, díky kterému se dálnice dostala k Hradci Králové.
Zbývající části by měly být dle informací ŘSD z počátku roku dokončeny v letech 2020 (Smiřice - Jaroměř), 2021 (Hradec Králové - Předměřice - Smiřice a Trutnov - hranice s Polskem) a 2024 (Jaroměř - Trutnov). Nyní bude 2. října oficiálně zahájena stavba osmikilometrového úseku z Hradce Králové do Smiřic.
První plán na dálnici vznikl již v roce 1938. Projekt překazila druhá světová válka. V roce 1978 byla zahájena stavba, první úsek Praha - Bříství (délka cca 19 kilometrů) byl hotov až v roce 1984.
V roce 1994 začal spor o pozemky se statkářkou Ludmilou Havránkovou z královéhradecké čtvrti Plačice. Kvůli přístupu úředníků, kteří jí mj. hrozili vyvlastněním, prodala některá pole ekologickým aktivistům a ostatní odmítala prodat. Po řadě peripetií (mimo jiné se ukázalo, že některé pozemky s Havránkovou spoluvlastní její sestra Jaroslava Štrosová), se v roce 2011 ministerstvo dopravy dohodlo s Havránkovou na prodeji jejích pozemků za 90 miliónů korun a výměně za náhradní pozemky. Dohodu o výměně posledního pozemku potřebného pro dostavbu dálnice podepsala Havránková v listopadu 2014.
V roce 2004 byla zahájena výstavba D11 v úseku Libice nad Cidlinou - Chýšť. Výstavbu dalších úseků brzdil pomalý výkup pozemků, část z nich vlastnili ekologičtí aktivisté. V roce 2014 byla zahájena dostavba 2,5 km dlouhého úseku u Hradce Králové. Otevřen byl loni 21. srpna (včetně zhruba 1,3 km již postavené dálnice, kterou nebylo možné využívat).
Už 2. října 2018 bude oficiálně zahájena stavba úseku z Hradce Králové do Smiřic.