Banka HSBC ve své pobočce v New Yorku v létě přestavila člověku podobného robota jménem Pepper. Ten vedle nabídky bankovních služeb umí i zatancovat či vyprávět vtipy. Zájemcům také poradí, kde je nejbližší bankomat nebo restaurace.

Banky se potýkají s klesající návštěvností poboček, protože lidé většinu věcí vyřídí po internetu. Relativně nákladné pobočky ale musejí udržovat, aby v nich lidé mohli vyřešit některé složitější problémy. A je tu i další důvod – spolu s radou jim zaměstnanci mohou nabídnout některé další produkty přesvědčivěji, než to dokáže elektronická komunikace.

Podle analýz americké banky v konkurenčním boji závisejí na silné síti poboček víc než banky v Evropě a Asii, dodala Reuters.

Banka JPMorgan v pobočkách vystavuje umění lokálních autorů. Bank of America se snaží lákat na nejmodernější technologie. Oblíbenou taktikou je, aby se pobočky stále víc podobaly kavárně, kam si zajdou lidé třeba vyřídit některé věci na wi-fi nebo na obchodní schůzku.

Stanou se pobočky minulostí?

„Inovativní design dokáže přitáhnout návštěvníky,“ potvrzuje analytik finanční konzultační firmy Novantas Brandon Larson. Otázkou podle něj je, jak návštěvnost dokážou banky přeměnit v dlouhodobý vztah s institucí. Jinými slovy, dokáže kapučíno prodat hypotéku? glosuje Reuters.

Pro banky je nyní důležitou otázkou, zda investovat do poboček, které jsou nyní důležité, ale mohou se podobně jako videopůjčovny stát věcí minulosti kvůli vývoji technologie a změně chování zákazníků.

Podobnou výzvu řeší i banky v Česku, většina z nich proto přichází s inovacemi interiéru. Vedle například vody zdarma, kávy a wi-fi nabízejí třeba dětský koutek nebo možnost navštívit pobočku i třeba se svým psem.