Nová nákupní centra by měla vyrůst nejen v hlavním městě, ale i v Karlových Varech nebo v Ostravě. Kromě obchodů například s oděvy budou jejich hlavními nájemci potravinové řetězce Tesco, Hypernova, Interspar nebo Carrefour.

"Developeři směřují své aktivity do větších měst v celé republice, nikoliv pouze do Prahy. Tento trend by měl platit i letos. O prodejní jednotky v nákupních centrech je podle našich zkušeností stále obrovský zájem a velmi dobře se pronajímají," řekla Jitka Tomancová z britské agentury. Investice se podle ní budou pohybovat v miliardách korun.

V roce 2004 vyrostlo v ČR sedm nákupních center o celkové rozloze 164 tisíc metrů čtverečních. Na jednoho obyvatele ČR nyní připadá 105 metrů čtverečních nákupní plochy, v zemích původní patnáctky EU je to kolem 200 metrů čtverečních. Průměr celé EU je 155 metrů čtverečních.

Nákupní centra jsou cesta k větším tržbám

Nákupní komplexy jsou souborem mnoha obchodů a restaurací, mnohdy je součástí i kino, hlavním nájemce vždy bývá některý z potravinových řetězců.

Podle dřívejších průzkumů už hypermarkety nemohou počítat s tím, že by jim výrazněji rostly tržby, pokud neudělají nic pro zlepšení kvality. Odborníci doporučují právě být součástí zábavních center, v nichž lidé tráví stále více času.