Nárůst prodeje aut s benzínovým pohonem je trendem posledních let. Vozy s dieselovým motorem tvořily v červenci jen 27 procent, pro srovnání v roce 2015 měl naftový pohon podíl přes 40 procent.

Na alternativní pohon jako CNG, LPG nebo elektřinu v současné době jezdí jen necelá tři procenta aut.

Letošní prodeje nových aut podle značek

Prodeje nových aut podle značek od ledna do července 2018

FOTO: Martin Havelka, Novinky

Skoro třetinu letošních prodejů získala značka Škoda s 52 649 kusy, následuje VW s 16 236 kusy a Hyundai s 12 712 kusy.

Za prvních sedm měsíců byl nejprodávanější model Škoda Octavia s 16 366 kusy, následují další modely Škody Fabia, Rapid, Superb a Karoq. Po nich následuje Hyundai i30 s prodejem přes čtyři tisíce kusů, VW Golf, Kodiaq a Dacia Duster. Až na dalších místech skončily vozy značek Ford, Peugeot, Kia, Renault, Toyota a Citroën.

Ze všech nových aut jich přes 70 procent koupily firmy. Nejpopulárnější barvy jsou bílá, šedá a černá.