„Meziroční nárůst je převážně odrazem hospodaření klíčového aktiva skupiny, Letiště Praha. Pomohlo i efektivní řízení provozních nákladů, díky kterému jsme mohli navýšit mzdy zaměstnancům a pokračovat v plánovaných opravách letištní infrastruktury,“ řekl předseda představenstva Českého Aeroholdingu Václav Řehoř.

Hrubý provozní zisk Letiště Praha se oproti loňskému roku zvýšil ze čtyř miliard na téměř 4,6 miliardy korun. K pozitivnímu výsledku výrazně přispěl zejména meziroční nárůst počtu odbavených cestujících o 18 procent na 15,4 miliónu, mimo jiné i díky otevření nové obchodní zóny v Terminálu 1, a vzrostly výnosy v oblasti komerčních aktivit o 15 procent.

Provozní zisk z handlingu, tedy odbavování cestujících a letadel, které na pražském letišti poskytuje Czech Airlines Handling (CSAH) téměř polovině leteckých společností, vzrostl o osm miliónů na 161 miliónů korun. Dalšími 125 milióny korun přispěla společnost Czech Airlines Technics (CSAT), která poskytuje technické služby, opravy a údržbu letadel.

Aeroholding skončí, splyne s Letištěm Praha

Vláda v květnu rozhodla, že Český Aeroholding se spojí do jedné firmy s Letištěm Praha, které se stane nástupnickou společností. Zdůvodnila to zjednodušením organizační struktury a úsporou vzhledem k tomu, že některé řídící orgány se dublovaly. Spojení platí zpětně od začátku letošního roku. [celá zpráva]

Aeroholding byl v minulosti většinovým akcionářem v Českých aeroliniích (ČSA), kterým pomohl od hrozícího krachu. Po prodeji posledního podílu v ČSA jiné státní firmě Prisko v roce 2016 však podle důvodové zprávy vládního materiálu ztratilo oddělení aeroholdingu a letiště svůj smysl.

ČSA letos v únoru ovládl soukromý dopravce Travel Service, když koupil státní podíl od Priska i podíl Korean Air. Travel Service tak vlastní 98 procent akcií, zbývající dvě procenta drží Česká pojišťovna.