Po Polsku je ČR další zemí ve východní Evropě, kam Zalando míří. Spolu se vstupem do Irska jde o první rozšíření aktivit společnosti od roku 2013, uvedla v pondělí firma.

Zalando nabízí výběr z téměř 2000 světových a místních značek, včetně privátní značky Zalando, a přibližně 250 tisíc produktů. Včetně ČR a Irska bude působit v 17 evropských zemích.

Zákazníci v Česku budou moci vybírat z rozsáhlého portfolia značek, jako jsou TopShop, Vagabond, Vero Moda, Veja nebo Weekday. Každý týden přidá Zalando přibližně 9000 nových produktů a až 95 procent zboží se každou sezónu kompletně obmění.

Mezi největší prodejce módy po internetu v ČR patří H&M, Lidl, Zoot.cz či Tchibo. Další velcí prodejci oděvů jsou Tesco Stores, KiK, New Yorker či Takko. Na trh letos vstoupil také prodejce oděvů C&A.

Český internetový trh rapidně roste a platí za jeden z nejvýznamnějších ve východní Evropě. V roce 2017 stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard Kč.

Zalando vzniklo v Berlíně před deseti lety. V současnosti působí v Rakousku, Belgii, Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Lucembursku, Nizozemsku, Norsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku, Polsku a Velké Británii.

V roce 2017 společnost dosáhla obratu 4,5 miliardy eur. Společnost v současnosti obslouží víc než 23 miliónů zákazníků ročně.