„My už víme, díky těm zdržením při soutěžích, že rok 2020 nestihneme,“ prohlásil ministr. Zahájení jednotlivých staveb se podle něj zpožďuje až o rok kvůli tomu, že vydávání stavebních povolení napadá ekologická organizace Děti Země.

„Já ale nevěřím ani termínu 2021,“ uvedl v neděli v České televizi Prachař. Upozornil na to, že podle údajů Svazu podnikatelů ve stavebnictví klesly loni zakázky v dopravní infrastruktuře na 43,6 procenta celkové hodnoty předchozího roku.

„Stát tak dnes není schopen získávat potřebná povolení a není schopen připravit stavby, ať už nové, nebo stavby na D1, kde probíhá modernizace v čase tak, aby výstavba byla dokončena v nějakém reálném termínu,“ dodal Prachař.

Poslední termín to není

Dokončení rekonstrukce D1 do tří let se pravděpodobně nestihne ani podle Moose. „Bojím se, že to není poslední termín,“ uvedl v ČT. Tvrdí, že je třeba přesvědčit vládu i ekologické organizace, že stavba dopravní infrastruktury je prospěšná. Dobře projektované dálnice jsou ekologické stavby, míní Moos.

„Já bych doporučil, aby vláda brala dálnice jako ekonomický příspěvek. Nejde jenom o peníze v rozpočtu, ale že nám to přináší peníze do rozpočtu,” dodal.

Experti už delší dobu volají po zrychlení přípravy staveb změnou zákona o liniových stavbách. Jeho novela je nyní ve Sněmovně. Obnova D1 měla stát zhruba 19 miliard korun.