Zákazníci firmy mohou ve zrychleném řízení požádat o změnu dodavatele. Pokud tak neučiní, přejdou pod takzvaného dodavatele poslední instance (DPI), který má v zákonem stanovených případech povinnost energie zákazníkům dodávat. Je určen podle daného distribučního území a jde o společnosti ČEZ, Innogy, E.ON, PRE a Pražskou plynárenskou.

Energetický regulační úřad (ERÚ) už dříve uvedl, že zákazníci DPI mají šest měsíců na to, aby uzavřeli smlouvu o dodávkách plynu s novým obchodníkem. Úřad ale doporučuje se změnou neotálet kvůli vyšším cenám, které DPI může účtovat, a také kvůli hrozbě neoprávněného odběru, který nastává po překročení šestiměsíční lhůty.

„Fyzický výpadek dodávek elektřiny a plynu zákazníkům nehrozí,“ uvedl na dotaz Novinek mluvčí Energetického regulačního úřadu Michal Kačírek. Dodal, že se ani v minulosti nesetkal s případem, že by v podobné situaci došlo k odpojení domácnosti od plynu či elektřiny i třeba jen na několik hodin.

Společnost One Energy & One Mobile a.s. ukončila své podnikatelské aktivity v oboru dodávek elektrické energie a zemního...

Zveřejnil(a) One Energy & One Mobile a.s. dne 22. březen 2018

„V souvislosti s nepodařeným přechodem na nový informační systém a soustavnými problémy s vygenerováním platebních kalendářů a následné fakturace (vyúčtování) za dodávky elektřiny a zemního plynu se naše společnost dostala do situace, kdy nedokázala plnit přísné podmínky energetického trhu a management společnosti rozhodl ze svého podnětu o ukončení činnosti,” uvedla ve čtvrtek firma One Energy & One Mobile na svém Facebooku.

Dále sdělila, že dnešním dnem (čtvrtek) přestává přijímat zákaznické požadavky a soustředí se výhradně na vyúčtování dodávek elektřiny a zemního plynu, s cílem vypořádat přeplatky a nedoplatky z dodávek energií a vyrovnání se se všemi věřiteli společnosti. „One Energy & One Mobile v současné době již nedisponuje zákaznickým centrem a je možné ji kontaktovat pouze prostřednictvím e-mailu na adrese zakaznik@oneenergy.cz,” dodala. ​