S potížemi kolem projektu vojenského letounu A400M se Airbus potýká několik posledních let, nejvážnější byl pád letadla při testech ve Španělsku v roce 2015, při kterém zahynuli čtyři členové posádky. Celkové náklady na projekt A400M překročily osm miliard eur (203 miliardy korun), uvedl server.

Firma nyní jedná se zeměmi, které si letouny A400M objednaly, mimo jiné o úpravě plánu dodávek.

Meziročně se loňský zisk Airbusu téměř ztrojnásobil. Tržby zůstaly beze změny a činily 66,8 miliardy eur (1,7 biliónu korun). Výsledky překonaly odhady analytiků a akcie firmy posílily o deset procent. Hospodaření firmy pomáhá hlavně silná poptávka po nejprodávanějším modelu A320 a snížení nákladů na nový letoun A350.

Šéf Airbusu Tom Enders a finanční ředitel Harald Wilhelm oznamují výsledky firmy ve francouzském městě Blagnac u Toulouse.

Šéf Airbusu Tom Enders a finanční ředitel Harald Wilhelm oznamují výsledky firmy ve francouzském městě Blagnac u Toulouse.

FOTO: Regis Duvignau, Reuters

Airbus aktuálně řeší problém s motory modernizovaných letadel A320neo. Musel kvůli potížím pozastavit část dodávek. Letos plánoval prodat 800 těchto letadel. Zda se to podaří, záleží na výrobci motorů, americké firmě Pratt & Whitney. „Máme před sebou hodně výzev, ale lze to zvládnout,“ řekl šéf Airbusu Tom Enders.

V nových zakázkách Airbus v loňském roce opět porazil svého amerického rivala Boeing. Objednávky loni obdržel na 1109 letadel, což je meziroční nárůst o polovinu. Boeing jich získal jen 912. Evropský výrobce však dodal zákazníkům méně letadel než konkurent, přestože dosáhl svého rekordu 718 strojů. Pozici největšího výrobce letadel na světě si ale udržel Boeing se 763 dodávkami.