Hlavní obsah

Na opravy dálnic a silnic první třídy půjde letos 11,4 miliardy

Právo, Jiří Novotný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Na dálnicích i silnicích první třídy musí letos motoristé počítat s ještě větším počtem uzavírek než loni, kdy bylo opravováno 600 kilometrů těchto komunikací. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) totiž má na jejich opravy k dispozici 11,4 miliardy korun, o desetinu víc než v roce 2017. Na tiskové konferenci to v pátek uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Foto: Aleš Pelikán, Právo

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos vynaloží na opravy silnic I. třídy a dálnic zhruba 11,4 miliardy korun.

Článek

Přibližně 7,5 miliardy korun půjde na opravy silnic první třídy a zbytek na dálnice. Od ministerstev dopravy a financí máme navíc přislíbeno dalších 900 miliónů, které bychom mohli čerpat v průběhu letošního roku,“ řekl Jan Kroupa.

Po skončení zimní technologické přestávky budou jednotlivé opravy zahajovány v průběhu března a dubna, tak jak je bude povolovat silniční správní úřad, kterým je pro dálnice a jedničky ministerstvo dopravy.

„S větším množstvím oprav počítáme na jaře, kdy se budou koncentrovat poblíž Prahy. Na nejzatíženější dálnici D1 to bude zejména oprava vozovky u Říčan mezi 12. až 16. kilometrem. „Probíhat bude v obou směrech, takže půjde zachovat v každém jen jeden jízdní pruh. Je mi líto, že budeme muset tak omezit řidiče, ale stav vozovky si to vyžaduje,“ uvedl Kroupa.

Modernizace D1 na pěti úsecích

Do své druhé poloviny se dostává modernizace 160 kilometrů dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Brnem. Jakmile to počasí dovolí, budou práce pokračovat na úsecích Ostředek–Šternov, Hořice–Koberovice, Jihlava–Velký Beranov a Velké Meziříčí–Lhotka, tedy na celkem 27 kilometrech.

„K tomu ještě nově přibude úsek Humpolec–Větrný Jeníkov. Současně se tak bude rekonstruovat pět úseků,“ informoval Kroupa.

Původně ŘSD pro letošek počítalo dokonce s osmi úseky. Start rekonstrukce dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, Velkým Beranovem a Měřínem, i Devíti Kříži a Ostrovačicemi však oddalují obstrukce ekologického hnutí Děti Země, které proti těmto stavbám podalo rozklad.

Dopravu má zklidnit úsekové měření

Velké opravy letos čekají i silniční okruh kolem Prahy, a dálnice D5, D8 a D11. Tam je ale ŘSD chce nechat provádět v režimu zachování dvou jízdních pruhů v obou směrech. V uzavírkách, kde se rychlostní limit sníží na 80 kilometrů v hodině, se přesto budou tvořit dlouhé kolony.

Na dotaz Práva, zda tedy ŘSD opět počítá s nasazením radarů pro úsekové měření projíždějících vozidel, Kroupa odpověděl: „Máme k dispozici už čtyři tyto radary a s dálniční policií upřesňujeme, kam je umístit, aby skutečně přispěly ke zklidnění dopravy. Jeden z nich bude na D1 u Velkého Meziříčí.“

Kromě oprav se zintenzivní i výstavba nových úseků dálnic. Jak už dříve sdělil ministr dopravy Dan Ťok (za ANO), dokončit se letos má třináct velkých dálničních staveb a zahájit výstavba dalších až 150 kilometrů dálnic a silnic prvních tříd.

„Řidiči tedy uvidí stavební činnost prakticky všude. Věřím, že pro to budou mít pochopení, vždyť výsledkem bude lepší stav komunikací,“ zdůraznil Ťok.

Reklama

Výběr článků

Načítám