Ačkoli na více než stometrové lávce u butovického metra označené kódem X052 jsou zákazové značky, parkuje tam několik aut. Podle vyjádření TSK spočívá určité nebezpečí v pohybu pod konstrukcí. Pohyb pěších po lávce je ale možný.

TSK tlačí na dodavatele, aby mosty v havarijním stavu opravil ještě letos. Problém ale spočívá v tom, že TSK má na opravy podle posledních informací 43 miliónů.

Video

Záznam: V Praze se zřítila do Vltavy velká betonová lávka, hasiči prohledávají řeku

„Byli bychom schopni zajistit opravy za dalších 130 miliónů korun,“ řekl náměstek TSK pro investice Jiří Trávníček s tím, že je otázka, zda a jak je možné rozpočet navýšit. Detailní požadavek má TSK ještě zpracovat.

Mosty - klasifikační stupeň stavebního stavu VI
Lávka Slatiny u prodejny
U Michelského lesa
V pevnosti
Dol. Počernice, Nár. hrdinů
U Břetislavky
Proti Ledecké
Statenická
Libeňský
Karlův
Palackého
Lávka Dlabačov
SPHM – PODJEZD II. SJM
Třebonice – Slivenec nad H1
U Ořecha
Jeremiášová – Ke hřbitovu
Most – cyklostezka přes ul. Poděbradskou
Libošovická
Opatovská – U Záře
U Loděnice
Podjezd u hl. n. – Wilsonova
Na Višňovce
Cibulka
Kolbenova
Zdroj: TSK

Trojská lávka, která se v prosinci zřítila, byla hodnocena stupněm šest, připomněl šéf výboru dopravy Matěj Stropnický (Trojkoalice, SZ). Šlo tedy podle normy o stav velmi špatný.

Podle nové zprávy je ve stejném stavu také most Palackého, Libeňský, ale i Karlův. Celkem je ve velmi špatném stavu aktuálně 23 pražských mostů a lávek. Stupněm pět čili jako stav špatný TSK ohodnotila 99 mostů. Je mezi nimi například most Hlávkův, na němž se po pádu Trojské lávky konaly zátěžové zkoušky.

Celkem se TSK stará o 700 mostů v Praze. „Z čísel vychází, že ve třídě pět (špatný) až sedm (havarijní) máme 18 % mostů na území hlavního města,“ konstatoval šéf TSK Petr Smolka. Podrobnou analýzu stavu mostů TSK zpracuje do března.