Změny se Facebook chystá zavádět v následujících týdnech. Firma připouští, že sdělení organizací na síti budou mít menší zásah.

„Dostali jsem od naší komunity zpětnou vazbu, že vzkazy firem a médií vytlačují osobní momenty, které nám umožňují spojit se více jeden s druhým,“ vysvětlil chystané změny Zuckerberg. [celá zpráva]

Sociální síť se chce také více chránit před vlivem různých států. Nedávné analýzy ukázaly, že někteří hráči včetně Ruska se snažili manipulovat s obsahem na této síti.

Zakladatel a šéf sociální sítě Facebook Mark Zuckerberg

Zakladatel a šéf sociální sítě Facebook Mark Zuckerberg

FOTO: Stephen Lam, Reuters

„Je to určitě významná změna. Hodně to ovlivní vydavatele, uvidíme ve vzkazech mnohem méně zpravodajských odkazů,“ řekla BBC Laura Owenová z Harvardské univerzity.

Podle ní ale zatím není jasné, jak výrazně a podle jakých kritérií Facebook vyhledávací algoritmy upraví. Myslí si, že nakonec omezí spíše nejvíce kontroverzní obsah, který vyvolává bouřlivé diskuze.

Chystané novinky již společnost zhruba od loňského října testovala v několika zemích, mimo jiné v Guatemale, Bolívii či na Slovensku.