Hlavní obsah

Třinecké železárny zmodernizovaly válcovnu, která pamatovala Rakousko-Uhersko

Právo, Pavel Karban

Třinecké železárny (TŽ) dokončily největší investici letošního roku - modernizaci válcovny. Do rekonstrukce zařízení a technologie investovaly z vlastních zdrojů zhruba 700 miliónů korun.

Foto: Pavel Karban, Právo

Podle ředitele pro investice a strategii Radka Olszara začal v pátek technologický proces teplých zkoušek, který prověří všechny typy chodu, najetí i odstavení tratě.

Článek

„S trochou nadsázky se dá říct, že dnes začínáme s resuscitací srdce válcoven po transplantaci. Máme za sebou zásadní modernizaci jednoho z nejstarších zařízení hutě, kde vznikají polotovary pro další zpracování našich výrobků,“ vysvětlil první místopředseda dozorčí rady TŽ Ján Moder.

V pátek dopoledne projel první nahřátý ocelový blok modernizovanou válcovnou, železárny tak spustily takzvané teplé zkoušky, které prověří, zda nově instalované zařízení a technologie fungují.

Blokovna válcuje nejtěžší profily, valcíři ji nazývají srdcem všech válcoven. V Třinci byla v chodu od roku 1914, z provozu ji odstavili až letos v srpnu. Stavba si vyžádala vybourání a vybudování nových základů, ty „spolykaly“ 4100 tun betonu, což je více než 450 autodomíchavačů, a 410 tun oceli. Váha válcovny sochorové stolice a pily je 1 258 747 kilogramů.

Foto: Pavel Karban, Právo

Do rekonstrukce zařízení a technologie investovaly z vlastních zdrojů zhruba 700 miliónů korun.

„Stará technologie byla ještě z dob rakousko-uherské říše, fungovala ale perfektně,“ ujistil generální ředitel TŽ Jan Czudek. Dodal, že nová poloautomatická linka mimo jiné zvýší přesnost výroby, což má vliv při dalším zpracování. Válcovna ročně zpracuje 600 tisíc tun materiálu, její kapacita je ale vyšší.

„Nová válcovna umožní rozšířit výrobní sortiment. Umožní válcování na sochorové stolici i kulatiny, která bude vstupním materiálem pro naši ostravskou válcovnu trub. A proti staré válcovně je rozdíl i v tuhosti stolice, která umožňuje válcování mnohem pevnějších materiálů,“ podotkl Czudek.

Podle ředitele pro investice a strategii Radka Olszara začal v pátek technologický proces teplých zkoušek, který prověří všechny typy chodu, najetí i odstavení tratě. Po jejich úspěšném absolvování nastoupí blokovna do zkušebního provozu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám