Mluvčí upozornil, že koncern Volkswagen má celosvětově propojenou výrobu a prostřednictvím „inteligentního konceptu” dělby výroby je zajištěno vytížení jednotlivých výrobních lokalit i podchycení výrobních špiček napříč značkami. „Pravidelné přezkoumávání vytíženosti je součástí pravidelného procesu plánování. V tuto chvíli se u značky Škoda žádné změny nechystají,” ujistil.

Zdroje automobilky tento týden agentuře Reuters řekly, že vedení a odbory Volkswagenu chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.

Už ve čtvrtek ČTK informovala o dopisu předsedy představenstva Škody Auto Bernharda Maiera, v němž zaměstnance automobilky uklidňuje, že Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto a české výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě. [celá zpráva]

Spekulace o tom, že se má část výroby přesunout do Německa, nevyvrátil.

„Passat jim nejde, tak chtějí superb”

Německé odbory vidí v úspěchu škodovek hrozbu, ale zároveň i potenciální záchranné lano. Podle zdroje blízkého dozorčí radě VW požadují, aby se část produkce škodovek přesunula do německých továren a nahradila tak omezení výroby starších modelů Passat a Golf.

Předseda podnikové rady Škody Auto Jaroslav Povšík již minulý měsíc upozornil na možnost přesunu výroby nástupce modelu Superb do Německa. Tvrdí, že by mohlo zaniknout až dva tisíce pracovních míst. „Zvažuje se přesun následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu, čemuž hodláme zabránit,” řekl.  [celá zpráva]

Povšík podotkl, že se Volkswagen snaží přesunem výroby vyřešit současnou krizi. „Chtějí zajišťovat vytížení německých lokalit. Nejde jim passat, ale vidí, že superb se prodává dobře, a rádi by si ho tam vzali,” míní. Podle něj má na situaci velký vliv také aféra dieselgate, která téměř zastavila prodeje aut koncernu VW v USA.

Provozní zisk divize Škoda Auto se v minulých třech letech více než zdvojnásobil na loňských 1,2 miliardy eur (31 miliard Kč). Zisková marže v divizi dosáhla 8,7 procenta, což je v rámci koncernu Volkswagen druhá nejvyšší úroveň po luxusní značce Porsche. Marže u značky VW se naopak v důsledku poklesu provozního zisku snížila na pouhých 1,8 procenta.