E-shop spuštěný v Česku je teprve čtvrtým internetovým obchodem Lidlu a prvním ve střední a východní Evropě.

Pilotní provoz bude zatěžkávací zkouškou pro logistické centrum v Plzni. To zahájilo provoz loni v listopadu a dosud zásobovalo e-shopy v Německu, Belgii a Nizozemsku. Nyní bude zásobovat i ten český. Firma slibuje, že od začátku bude mít celorepublikový záběr.

„Pevně věřím, že zátěžová zkouška v podobě 9500 zaměstnanců a jejich nejbližších pořádně otestuje všechny systémy jak na straně e-shopu, tak v našem logistickém centru,” řekl k zahájení pilotního provozu ředitel Lidl ČR Pavel  Stratil.

Prodej zboží po internetu zažívá v Česku v posledních letech boom a sortiment se rozšířil i na čerstvé potraviny. E-shopy provozují například firmy Rohlik.cz nebo Kolonial.cz. Z velkých řetězců službu nabízí britské Tesco.

„Potraviny on-line jsme spustili v lednu v roce 2012. Služba je tak aktuálně dostupná čtyřem miliónům Čechů v celkem sedmi krajích. Mezi nejprodávanější položky patří ovoce a zelenina, pečivo, mléčné výrobky a balené vody. Průměrný nákup váží přes 36 kg. Zájem zákazníků o službu kontinuálně roste,” řekl Novinkám mluvčí Teska Václav Koukolíček.

Skandál s mazáním křížů

Společnost Ahold, která provozuje obchody Albert, aktuálně v Česku e-shop nechystá. Provozuje jej ale v jiných zemích, takže do budoucna nevylučuje rozšíření služby i do ČR.

Podobně se vyjádřil i Kaufland. „V současné době testujeme e-shop u naší mateřské společnosti v Německu, kde mají zákazníci možnost objednávat zboží zatím ve vybraných městech. Výsledky testu budou rozhodující pro další vývoj i pro naši společnost. Časový horizont zatím nelze stanovit,” uvedla na dotaz Novinek mluvčí Kauflandu ČR Renata Maierl.

Lidl se nedávno musel potýkat se skandálem, když vyšlo najevo, že na obalech zboží v rámci akce Řecký týden umazával křesťanské kříže na kostelech na řeckém ostrově Santorini. Německá centrála v reakci na kritiku slíbila co nejrychleji obaly změnit. [celá zpráva]