Hlavní obsah

Německá centrála řetězce Lidl urychleně změní kontroverzní obaly privátní značky Eridanous

Novinky, bož

Na základě tvrdé kritiky v Belgii nebo Česku se německé vedení řetězce Lidl rozhodlo přistoupit ke změně kontroverzních obalů značky Eridanous pro akci Řecký týden. Informoval o tom server listu Frankfurter Allgemeine Zeitung. Lidl minulý týden vyvolal kontroverzi, když vyšlo najevo, že na scenérii řeckého ostrova Santorini umazal kříže z kostelů.

Foto: Lidl

Článek

Řetězec se rozhodl, že neprodleně přistoupí ke změně designu obalů. Lidl to ve středu sdělil na dotaz agentury epd.

„Je nám líto, pokud jsme balením výrobků privátní značky Eridanous vyvolali nevoli našich zákazníků,“ uvedl dále řetězec. „Nikdy nebylo a nikdy ani nebude naším záměrem vyjadřovat našimi produkty nebo jejich obaly ideologické pozice,“ zdůraznil německý Lidl. Navázal tak na úterní omluvu. [celá zpráva]

Český Lidl poslal reakce na německou centrálu

Mluvčí českého Lidlu Zuzana Holá v pondělí uvedla, že reakce a komentáře českých zákazníků bere společnost velmi vážně a předá je na německou centrálu. „Jsme českou společností, a proto považujeme za důležité kromě naší omluvy zdůraznit, že při všech našich obchodních činnostech jsme vždy ctili a respektovali české historické dědictví, tradice, kulturu i náboženskou identitu, a takto se budeme chovat i nadále,“ dodala Holá. [celá zpráva]

Foto: Lidl

Výrobky na letáku Lidlu

Lidl obaly bez křížů používal dlouhodobě. Pobouření vyvolal v Belgii, kde na vymazané kříže poprvé upozornili. Na internetu lze dohledat leták z roku 2013, na němž ještě kříže vyretušovány nejsou. „Motiv řecké scenérie v aktuální podobě používáme od roku 2014,” potvrdila mluvčí českého Lidlu.

Zpráva vzbudila pohoršení i u některých českých politiků. Třeba ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) považuje postup řetězce za pokrytecký. Na Lidl se rozzlobil i kardinál Dominik Duka. [celá zpráva]

Reklama

Výběr článků

Načítám