„Design obalu nebyl navržen v České republice, ale byl vytvořen mezinárodním týmem. Součástí naší obchodní politiky jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality,” sdělila Novinkám Kateřina Jašková z oddělení firemní komunikace Lidlu.

Podle Jaškové Lidl vezme současné negativní reakce v potaz při tvorbě dalších návrhů obalů. „Naším cílem rozhodně nebylo kohokoliv urazit a omlouváme se, pokud k tomu došlo. V tomto případě se jednalo o výrobek prodávaný na mnoha evropských trzích současně v rámci tematické akce Řecký týden,” uzavřela.

 

FOTO: Profimedia.cz

Lidl obaly bez křížů používá dlouhodobě, a to i na dalších trzích. V Belgii Lidl ve svém stanovisku uvedl, že je společností, která „respektuje rozmanitost“. Proto prý přistoupila ke změně grafiky.

Na internetu lze dohledat leták z roku 2013, na němž ještě kříže vyretušovány nejsou. „Motiv řecké scenérie v aktuální podobě používáme od roku 2014,” potvrdila Jašková.

Negativní reakce řetězec vyvolal již dříve

Lidl již dříve v Česku vyvolal vlnu negativních reakcí na sociálních sítích, když v jednom ze svých letáků využil modela černé pleti. Na druhé straně se řetězce v tomto případě řada uživatelů Facebooku zastala a proti jeho kritikům se ohradila.

Lidl tehdy reagoval upozorněním, že je 21. století a Česko je v Evropě, kde spolu žijí lidé různých ras. „A protože Lidl najdete také po celé Evropě, nevidíme rozdíly. Čím více ze světa totiž poznáte, tím větší toleranci vůči jiným máte. Proto jsou naši modelové ze všech koutů světa,“ uvedl řetězec. [celá zpráva]