Podle zdrojů státního zastupitelstva v Mnichově na tyto informace narazili vyšetřovatelé při zkoumání dokumentů společnosti Audi v souvislosti s emisním skandálem Dieselgate. Ministerstvo dopravy v březnu automobilku obvinilo za podvádění u emisních testů u 24 tisíc vozidel Audi A7 a A8 s dieselovým motorem.

Společnost poté stáhla automobily z celé Evropy a vylepšila jejich software, který snížil množství oxidů dusíku ve výfukových plynech. To je v Německu velké téma, uvažuje se dokonce i nad tím, že by se automobily s dieselovým motorem úplně zakázaly.

Mluvčí automobilky Audi řekl, že společnost neví o žádném problému týkajícím se identifikačních čísel. „Nejsme si vědomi toho, že by stejné identifikační číslo bylo použito u více vozidel,“ zmínil se deníku Handelsblatt.

Sedmnáctimístné identifikační číslo (VIN – Vehicle Identification Number) vzniká při výrobě automobilu a pro každý vůz by mělo být jedinečné. Majitel díky němu zjistí třeba historii vlastnictví nebo záznamy o nehodě.

Důvod kopírování čísel je nejasný

Vyšetřovatelé připustili, že jsou z odhalení v rozpacích, neboť prozatím netuší, jaký by mohl být záměr k vyvážení automobilů se stejným identifikačním číslem. Zákony v Německu i v EU jasně říkají, že každé vozidlo musí mít jedinečné identifikační číslo, které nesmí být duplikováno nejméně po dobu 30 let.

Dovážené vozy Audi jsou vysoce ceněny zejména na čínském trhu. I když je velké množství vozidel Audi vyráběno přímo v Číně, importované automobily jsou oblíbenější především u bohatých Číňanů, pro které představují symbol společenského postavení.