Někteří z nich si stěžují na špatnou komunikaci ze strany cestovní kanceláře Fischer. Její mluvčí Jan Bezděk problém potvrdil, řeší ho ale podle něho společnost Travel Service.

Letadlo mělo z Hurgady odlétat v sobotu ve 14:35 do Bratislavy. „Po prvním hlášení závady jsme seděli v letadle asi tři hodiny, než přišli technici. Poté letadlo odrolovalo, ale závada se ohlásila zase. Byli jsme proto vpuštěni zpět do letištní haly, dostali jsme pití a kousek bábovky,” řekl jeden z turistů Jiří Polášek.

Znovu se lidé do letadla prý dostali až večer, ale problém se objevil opět a tak byli po půlnoci odvezeni do hotelu. „Jde o problém s letadlem, který ale řeší Travel Service. Turisté jsou nyní na hotelu, mají zajištěnu stravu all inclusive a je o ně postaráno,” řekl Bezděk.

Mluvčí Travel Service Vladimíra Dufková v neděli odpoledne sdělila, že v noci do Egypta odletěl tým techniků s náhradními díly. „Teď probíhají opravy a testy,” podotkla.

Kdy poletí?

Polášek si stěžuje, že turisté nemají dostatek informací. Nejprve byl podle něho odlet posunut na dnešních 09:00, posléze na 12:30, nyní je aktuální informace 17:00. "Neměl bych problém s tím, kdyby řekli, že tu budeme dva dny a potom letíme. Ale tohle odsouvání se nám nelíbí," řekl. Někteří lidé se navíc podle něho už bojí znovu do stejného letadla nastoupit.

„Naši delegáti jsou s klienty ve spojení a snaží se je o vývoji informovat. Vše ale záleží na tom, kdy bude moci letadlo do vzduchu a o tom musí rozhodnout letecká společnost,” dodal Bezděk. Zatím nemá od Travel Servicu informaci, kdy bude letadlo schopné odletět.

Travel Service patří do skupiny Unimex Group, necelý poloviční podíl v dopravci drží čínská investiční společnost CEFC. Loni společnost přepravila téměř 6,3 miliónu cestujících. Firma na trhu působí od roku 1997. Je lídrem v charterové dopravě v ČR, na Slovensku a v Maďarsku, významný podíl trhu má v Polsku. Zároveň je spolumajitelem Českých aerolinií, ve kterých drží 34procentní podíl.