„Potřebujeme německého šampióna v mezinárodní letecké dopravě,“ uvedl Dobrindt pro list Rheinische Post. „Z tohoto důvodu je naléhavě nutné, aby Lufthansa převzala významnou část Air Berlin,“ upřesnil dále ministr. Podle šéfa Air Berlin Thomase Winkelmanna firma jedná s dalšími dvěma zájemci.

Německá vláda insolventní aerolinku podpořila překlenovacím úvěrem ve výši 150 miliónů eur (bezmála čtyři miliardy korun), díky němuž může fungovat ještě minimálně dva měsíce a zajistit uskutečnění všech letů, na které si již cestující zakoupili letenky. Vedle toho Air Berlin získal čas pro jednání se zájemci o převzetí, z nichž je nejvážnějším právě Lufthansa.

Lufthansa si již v tuto chvíli od Air Berlin pronajímá 38 letadel. Podle Süddeutsche Zeitung by se Air Berlin mohl mezi zájemce rozdělit už začátkem září. Velký zájem je i o 20 letadel dceřiných rakouských aerolinek Niki, které na rozdíl od matky v insolvenci nejsou. O ty se zajímá nízkonákladová společnost easyJet.

Budou se muset vyjádřit antimonopolní orgány

Jak budou insolventní aerolinie rozděleny, do značné míry závisí na posouzení antimonopolních orgánů. Server listu Frankfurter Allgemeine Zeitung připomněl, že Lufthansa a Air Berlin jsou přímí konkurenti a již v tuto chvíli má Lufthansa na německém trhu poměrně dominantní postavení.

Na možné porušení antimonopolní legislativy si již ve středu stěžoval irský Ryanair, který je třetím nejsilnějším hráčem na německém trhu. [celá zpráva]

Druhý největší německý letecký dopravce Air Berlin v úterý požádal o zahájení insolvenčního řízení. Společnost se rozhodla na sebe uvalit insolvenci poté, co největší akcionář Etihad Airways ze Spojených arabských emirátů uvedl, že nemá dostatek prostředků, aby německou firmu sanoval. [celá zpráva]