Bez zahrnutí pokuty zisk firmy Alphabet stoupl o 28 procent na 6,3 miliardy dolarů (164 miliard korun). Příjmy se zvýšily o 21 procent na 26 miliard dolarů, zejména díky růstu příjmů z reklamy. Cena za proklik, což je sledovaný ukazatel míry odezvy spotřebitelů na reklamu, se však snížila o 23 procent.

Příjmy Googlu stouply o 20 procent na 18,4 miliardy dolaru (479,3 miliardy korun). Cena za proklik u Googlu klesla o 26 procent. Google čelí v oblasti internetové reklamy silné konkurenci sociální sítě Facebook. Obě firmy společně dominují trhu. Zvýšily se i příjmy z reklamy na stránkách YouTube.

Evropská komise udělila minulý měsíc Googlu pokutu 2,4 miliardy eur (62,5 miliardy korun) za zneužití dominantního postavení na trhu, protože ve svém vyhledávači zvýhodňoval vlastní službu pro porovnávání obchodních nabídek. Alphabet poté oznámil, že pokutu zaúčtuje ještě ve druhém čtvrtletí.

Zisk na akcii činil 5,01 dolaru a překonal odhady analytiků dotazovaných agenturou Thomson Reuters, kteří čekali zisk 4,49 dolaru na akcii. Akcie firmy od počátku letošního roku stouply o téměř 26 procent. Od zveřejnění předchozích výsledků hospodaření před třemi měsíci posílily o 18 procent, což zvýšilo tržní kapitalizaci firmy o 100 miliard USD.