Analytici oslovení agenturou Reuters v průměru očekávali zisk jen 7,11 miliardy švédských korun, tedy nárůst o dvě procenta.

Společnost se po desetiletích růstu v loňském roce dostala pod tlak kvůli poklesu tržeb, nové konkurenci a náročným investicím, především do internetového prodeje. Ve druhém čtvrtletí se snižováním cen zbavovala vysokých zásob, čímž reagovala i na nižší prodej.

„Firma H&M nějaký čas silně investovala do své přítomnosti na webu, ale růst tržeb na to zatím nezareagoval,” sdělila agentuře Reuters analytička Société Générale Anne Critchlowá. Podnik nabízí on-line prodej už ve 41 zemích, od jara například i v Turecku, Singapuru nebo Malajsii.

H&M je druhý největší prodejce oděvů na světě za španělskou firmou Inditex, majitelem obchodů Zara. Společnost H&M vznikla v roce 1947 a nyní má po celém světě, včetně Česka, přes 4000 obchodů. Kromě značky stejného jména vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday a & Other Stories.