Ťok po jednání poznamenal, že si obě strany potvrdily zájem udělat z Letiště Václava Havla v Praze letecký uzel pro spojení mezi Čínou a střední a východní Evropu. Dodal, že jim čínská strana oznámila, že byla udělena certifikace pro další komerční leteckou linku mezi Českou republikou a Čínou na trasu z Prahy do Šanghaje přes Si-an. Podle Ťoka zatím nebyla vybrána společnost, která by linku provozovala. Nevyloučil ale, že by se jí mohla stát firma China Eastern, s jejímiž zástupci se Zeman setká ve středu v Šanghaji. Ťok předpokládá, že trasa by mohla být zprovozněna za půl roku až za rok.

Z Číny do Česka v současné době létají tři pravidelné letecké spoje, a to z Pekingu, Šanghaje a z Čcheng-tu. Podle ministryně pro místní rozvoj Karly Šlechtové se mluví i o spojení s Kchun-mingem.

Konzultační smlouva počítá se zřízením této linky od příštího roku. „V tuto chvíli se vyjednává, o jakou leteckou společnost se bude jednat,” řekla novinářům. Ťok se ke vzniku této trasy nechtěl vyjadřovat. Je podle něj potřeba získat povolení a podniknout další kroky.

S předsedou čínského úřadu civilního letectví česká delegace jednala i o certifikaci českého letounu L-410. Podle čínské strany další vývoj záleží na podpisu smlouvy o bezpečnosti v civilním letectví mezi Čínou a Evropskou unií. Podle předsedy čínského úřadu civilního letectví by tato dohoda měla být uzavřena do konce roku. Poté bude moct začít certifikace stroje na čínský trh, řekl Ťok.