Dařilo se prodejnám s nepotravinářským zbožím, kde se tržby zvýšily o 9,2 procenta. Naopak tržby za prodej potravin se proti loňsku téměř nezměnily - stouply o 0,1 procenta. Tradičně nejvyšší tempo růstu vykázal internetový prodej - meziročně o 27,4 procenta.

Nejrychleji rostl prodej sportovního zboží, kosmetiky a oblečení.

„Pohled na strukturu maloobchodních tržeb ukazuje, že pokračují trendy z minulých měsíců. Domácnosti se nebojí utrácet za zboží, které nutně nepotřebují. Rostou tedy tržby za nepotravinářské zboží a pohonné hmoty. Naopak prodeje potravin v meziročním srovnání zůstávají více méně beze změny,” komentovala lednové výsledky ekonomka Komerční banky Jana Steckerová.

Za celý loňský rok se v Česku tržby v maloobchodě zvýšily meziročně o 5,6 procenta. Tržby obchodníků rostly ve všech měsících roku. V samotném prosinci, kdy tradičně vrcholí vánoční nákupy, zvolnily maloobchodní tržby meziroční růst na tři procenta po listopadových 7,9 procenta.

„Díky rostoucím mzdám se kupní síla českých domácností zvyšuje. To by mělo platit po celý letošní rok, ačkoli z růstu nominálních mezd už budou výrazně ukrajovat rychle se zvyšující ceny,” dodala Steckerová. Dynamika maloobchodních tržeb podle ní tedy v letošním roce zřejmě mírně ubere na tempu a klesne pod pět procent.