Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej vlajkové značky Heineken. Ve světě se firmě dařilo například v Mexiku nebo ve Vietnamu, kde rostl prodej značky piva Tiger.

Spotřeba piva ve Vietnamu jde nahoru díky rostoucím příjmům střední třídy. Heineken se také uchází o koupi největšího vietnamského pivovaru Saigon Beer.

„Trh Asie a Tichomoří je mimořádně silný, což pomohlo skupině překonat odhady,” uvedl analytik Exane BNP Paribas Eamonn Ferry.

Odbyt Heinekenu rostl i ve Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Klesl naopak v Nigérii, což je pro Heineken jeden ze čtyř největších trhů, nebo v Rusku.

Heineken se stal dvojkou světového trhu piva po loňském spojení firem Anheuser-Busch InBev a SABMiller. Jeho ztráta na globálního lídra AB InBev se ale kvůli spojení těchto dvou pivních gigantů ještě zvětšila. Heineken se ale od té doby dohodl na expanzi v Brazílii a Británii, do níž vloží celkem asi 1,4 miliardy dolarů (36 miliard Kč).

V Česku Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.