Pro zákazníka by podle České pošty neměla pobočka s jiným provozovatelem znamenat výraznější změnu.

„Rozdíl spočívá v tom, že je provozována třetí osobou, nikoli Českou poštou. Z hlediska poskytovaných základních poštovních služeb není mezi pobočkou a poštou Partner žádný rozdíl,“ uvedl mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Projekt se inspiroval zahraničím. V Německu smluvní partneři provozují téměř sto procent poboček státní pošty, v Rakousku je to podle České pošty 71 procent poboček.

Pošta Partner poskytuje všechny základní služby, tj. příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, příjem a výplatu poštovních poukázek, vybrané bankovní služby, výplatu důchodů, SIPO, prodej poštovních cenin a zboží, prodej kolkových známek a vybrané služby, jako jsou například on-line dobíjení předplacených SIM karet, prodej losů okamžitých loterií, prodej dálničních kupónů a volný prodej tisku.

Proti stížnostem

Česká pošta se projektem snaží zvrátit trend poslední doby, kdy se na její služby množily stížnosti. Nejčastěji si zákazníci stěžovali, že jim byla do schránky vhozena doručenka s informací, že nebyli zastiženi, ačkoliv se o doručení zásilky prokazatelně nikdo nepokusil.

„To je divné, že vám paní doručovatelka nedala lísteček do schránky, to by měla, chcete si na ní stěžovat?“ „Chci si stě...

Posted by Marek Prokop on Donnerstag, 26. Februar 2015

V prosinci se objevily i stížnosti na nedostatek poštovních známek na pobočkách. Mluvčí Vitík připustil, že je možné, že jsou někde vyprodané, nebo si je pobočky neobjednaly, obecně však podnik neměl informace, že by chyběly.

„Standardní výplatní známky na poštách jsou v dostatečném množství,” řekl už dříve Vitík Novinkám. [celá zpráva]