Mluvčí společnosti McDonald’s Kerry Fordová ve středu potvrdila, že zemřel doma obklopen nejbližší rodinou. Podle Fordové Delligatti zesnul v pondělí večer.

Před padesáti lety vedl franšízu McDonald’s v městečku Uniontown, když vymyslel dnes již proslulý hamburger obsahující dva plátky masa. Ten se později stal pro tento řetězec rychlého občerstvení typickým.

Vymýšlením speciální omáčky prý strávil několik týdnů a směl použít jen ingredience, které společnost svým franšízám dodávala. Zvláštním prvkem hamburgeru je plátek housky mezi oběma kusy masa.

„Pokoušel jsem se udělat hamburger bez prostředního kousku. Ale člověk se od něj vždycky upatlal,” uvedl dříve Delligati v rozhovoru pro list Pittsburgh Post-Gazette.

Ukazatel hodnoty měny

Hamburger je tak známý a rozšířený po celém světě, že se v roce 1986 stal i základem hamburgerového indikátoru Big Mac Index časopisu The Economist.

Ten srovná ceny tohoto hamburgeru v různých zemích. Indikátor vychází z teorie parity kupní síly, podle níž by identické výrobky měly po přepočtu měnovým kurzem v různých zemích stát stejně.

Srovnáním místních cen Big Macu tak lze sledovat nadhodnocení či podhodnocení měnového kurzu.