Mluvčí SŽDC Marek Illiaš řekl, že se věc stále řeší a jasno musí být nejpozději do konce listopadu.

Jančura požádal o kapacitu na tři páry vlaků, které chce provozovat bez dotací. Dosud v daných časech jezdí vlaky Českých drah, které v provozu chtějí pokračovat.

„Stát tak díky tomu ušetří na dotacích až 20 miliónů korun ročně, které doposud platil na tyto ztrátové spoje. Proto ministerstvo dopravy nabídku RegioJetu uvítalo a v souladu se zákonem rozhodlo o ukončení dotování těchto spojů,” uvedl Jančura.

To potvrdil i mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. „Jak RegioJet, tak České dráhy deklarovaly, že chtějí dané spoje jezdit na komerční riziko,” řekl. Jančura by chtěl brzy mezi PrahouBrnem jezdit častěji, výhledově každou hodinu.

Ceny nabídnou podobné jako ČD

Jízdenka mezi Brnem a Prahou bude stát 175 korun pro držitele bezplatných kreditových jízdenek ve třídě Standard, což odpovídá druhé třídě Českých drah. Ostatní zaplatí 219 korun. Ceny jsou tak prakticky shodné s národním dopravcem. Držitelé In-karet platí od 169 do 179 korun, ostatní obvykle 219, s větším předstihem lze koupit jízdenku od 189 korun.

Jízdenka z Prahy do Bratislavy bude stát 394 korun s kreditovou jízdenkou, bez ní 399. U ČD zákazník zaplatí s jednodenním předstihem 497 korun, s alespoň třídenním předstihem 414 korun.

Dva páry vlaků mají jet do Bratislavy, jeden přes Břeclav do Starého Města u Uherského Hradiště. Jízdní doba je prakticky shodná jako u Českých drah. Z Prahy do Brna má cesta trvat zhruba dvě a půl hodiny, do Bratislavy čtyři hodiny.