„Takováto zařízení jsme už vyrobili pro řadu světových automobilek, ale pro letecký průmysl, který představuje velmi prestižní odvětví, to je poprvé,“ konstatoval ředitel divize Ventilátory a přepravníky Petr Koška.

KOMENTÁŘE DNE:

Zeman versus ne-Zeman - Předvolební prezidentské klání předjímá Jiří Pehe. Čtěte zde>>

Neopomněl podotknout, že už v listopadu poputuje z Milevska podobný ventilátor APH 4850 do Pákistánu, kde česká firma v tendru porazila své největší konkurenty, včetně čínských. Určen je rovněž pro zkušební aerodynamický tunel.

„Konkurenty jsme předčili hlavně progresivním technickým řešením s využitím kompozitu uhlíkových vláken při konstrukci lopatek a použitím netradičních materiálů pro důležité komponenty ventilátoru. Což platí i o zakázce ve Francii,“ pochlubil se Právu šéf divize.

V listopadu poputuje z Milevska podobný ventilátor do Pákistánu

V listopadu poputuje z Milevska podobný ventilátor do Pákistánu.

FOTO: archiv ZVVZ Machinery

Připomněl, že svou roli sehrály i dobré zkušenosti z provozu stejně velkého ventilátoru, který firma před lety dodala Univerzitě Ontario v Kanadě.

Milevským strojařům se daří expandovat s ventilátory i do dalších zemí, například do Číny, Jižní Koreje, USA nebo Polska. To jsou destinace, kam dodávají velké ventilátory pro nové aerodynamické či silniční tunely nebo teplárnu chemického závodu pro výrobu hnojiv.

„Nové kontrakty potvrdily, že v případě ventilátorů do zkušebních větrných tunelů patříme ke světové špičce. Za tím jsou investice do vývoje a výzkumu, práce našich konstruktérů a schopnost obchodního týmu naslouchat potřebám zákazníků. Otvíráme si tím nové trhy ve světě byznysu,“ zdůraznil Koška.