Dopoledne na české řešení kývla i Evropská komise. [celá zpráva]

KOMENTÁŘE DNE:
Velké úkoly před novou vládou se Zemanem v zádech – Úlohu vlády Andreje Babiše ve vztahu k prezidentovi analyzuje Thomas Kulidakis. Čtěte zde >>

Očima Saši Mitrofanova: Střídání světů v premiérském křesle 

Celý problém ohledně EIA spočívá v tom, že 98 dopravních staveb za zhruba 130 miliard korun má posudek o vlivu na životní prostředí podle starého zákona z roku 1992. Ten byl však v rámci evropské legislativy změněn a loni začala platit nová podoba.

Pokud by se měl u každé stavby celý proces opakovat, mohlo by vzniknout až tříleté zpoždění. Vláda průšvih hasí novelou, díky které nebude muset deset klíčových staveb procházet novým procesem, ale bude stačit pouze ověřovací stanovisko. Právě na tu Sněmovna zrychleně kývla.

Mezi stavbami je například obchvat Českých Budějovic, pokračování královéhradecké dálnice D11 nebo obchvat Frýdku Místku. Na železnici se pak jedná o trať Sudoměřice - Votice, uvedlo už dříve ministerstvo dopravy.

Novelu musí ještě schválit Senát a podepsat prezident Miloš Zeman.

Vládní seznam prioritních staveb (124,4 km silnic):
D3 obchvat Českých Budějovic: Úsilné – Hodějovice (7,2 km) a Hodějovice – Třebonín (12,6 km)
D6 obchvaty obcí Řevničov (5,6 km), Lubenec (8,2 km), Nové Strašecí – Řevničov (5,6 km)
D48 obchvat Frýdku Místku (8,6 km)
D35 Opatovice - Ostrov (25,8 km)
D49 Hulín - Fryšták (17,3 km)
D55 obchvat Otrokovic (3,1 km)
D11 Hradec Králové – Smiřice (15,2 km)
I/11 Ostrava, prodloužená Rudná (6,5 km)
D1 Říkovice - Přerov (10,1 km)
modernizace železniční trati Sudoměřice - Votice
zdroj: ministerstvo dopravy