"Jsem rád, že se podařilo městu tak složitou věc vyřešit tak rychle a zajistit provoz tunelu Blanka," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Podmínky provozu pro firmu Satra jsou stejné, jako měla Praha s ČKD, které podle informací ČTK platilo město na provoz tunelu asi milión korun denně.

ČKD Praha DIZ odstoupila od smlouvy kvůli nezaplaceným pohledávkám. [celá zpráva]

Spor mezi městem a firmou se týká technologické části tunelu. Žalobu firma podala v polovině letošního ledna, nárokuje si 779 milionů korun. Obě strany spolu na konci loňského roku vedly bezvýsledně smírčí řízení.

Speychalovu firmu vyšetřují

Firmu ČKD Praha DIZ miliardáře Petra Speychala v současnosti vyšetřuje specializovaný finanční úřad, takzvaná Daňová Kobra. V polovině května v sídle firmy zasahovala protikorupční policie. Podle Lidových novin společnost dluží na daních 791 miliónů korun. [celá zpráva]

Problematická silniční stavba tunelového komplexu Blanka se po řadě odkladů otevřela loni v září. Vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Nyní je ve zkušebním provozu.

Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60 000 aut. Z údajů z konce loňského roku vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 miliónu aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic.