„Kdo jede výrazně rychleji, agresívně, nedodržuje bezpečnou vzdálenost, je nebezpečný pro ostatní, narušuje plynulost provozu. Smyslem instalace úsekového měření není ukrýt radar do křoví a nasázet spousty pokut, nýbrž přimět opravdu všechny řidiče k disciplinovanému průjezdu opravovaným zúženým úsekem,“ řekl Právu mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

„Při kolizích se tam dostávají policejní a záchranářská vozidla mnohem komplikovaněji. Chceme, aby řidiči o měření věděli, proto jsme techniku instalovali viditelně na mýtné bráně a také rozmístíme informační tabule. S antiradarem ale nikdo nic nepořídí,” dodal.

Do konce léta ŘSD plánuje instalaci dalších pěti podobných zařízení.

Do konce léta ŘSD plánuje instalaci dalších pěti podobných zařízení.

FOTO: Jan Trojan, Právo

Systém rozezná auta především podle SPZ. Kamery jsou rozmístěny po 3,5 kilometru. Software okamžitě zaregistruje příliš rychle jedoucí vozidlo, vyfotografuje, odešle do zařízení spravovaného ŘSD a užívaného Policií ČR.

Data konkrétně z obou směrů tohoto prvního úseku mezi kilometry 178 a 182 dostane obec s rozšířenou pravomocí - Rosice na Brněnsku, odtud pak přijde provinilci obálka a rozběhne se standardní správní řízení. Nyní bude probíhat kalibrační provoz, naostro se začne u Kývalky měřit na přelomu května a června.

Do konce léta ŘSD plánuje instalaci dalších pěti podobných zařízení také na ostatních opravovaných úsecích. Nyní je na D1 rozestavěno pět úseků. Místa bez uzavírek by ani v budoucnu však neměla trvale zůstat pod kontrolou radarů.