„Za pozitivními čísly stojí zejména stále vzrůstající oblíbenost našich vlakových spojů na východním Slovensku -  v Košicích a v Prešově. V loňském roce jsme propojili Prahu s ukrajinskými městy Užhorod a Mukačevo. Naproti tomu jsme pomalejší růst zaznamenali u spojů v rámci České republiky, tj. do Českého Krumlova, Českých Budějovic nebo Ostravy“ řekl Peter Koehler, ředitel společnosti pro Evropu.

Plánují expanzi do Německa a  Rakouska

Leo Express již v prosinci 2015 hlásil první měsíc v černých číslech, kdy příjmy
z provozu vlakových jednotek a návazných autobusů převýšily nejen samotné přímé provozní náklady, ale také náklady na odpisy a úroky z přijatých bankovních úvěrů.

Celkově za rok 2015 společnost sice zůstává ve ztrátě, tu se ji ale podařilo meziročně snížit téměř o polovinu. Firma provozuje vlakovou a autobusovou dopravu v Česku, Polsku, na Slovensku a Ukrajině. Plánuje dál expandovat do Německa a Rakouska.

Leo Express je ztrátový od zahájení provozu na konci roku 2012. Firma to vysvětluje tím, že po vstupu soukromých dopravců na trať Praha - Ostrava snížily na této trase České dráhy ceny jízdenek.

Kvůli tomu žaluje státního dopravce nejen Leo Express, ale také RegioJet podnikatele Radima Jančury. Žalobu Leo Expressu, ve které dopravce po Českých drahách žádal úhradu škody 419 miliónů korun, zamítl v prvoinstančním rozhodnutí pražský městský soud loni v prosinci. [celá zpráva]

Další soukromý dopravce RegioJet oficiální výsledky ještě nezveřejnil, minulý týden ale prohlásil, že očekává zisk přibližně 40 miliónů korun před zdaněním.

Hospodářské výsledky zveřejnily minulý týden i státní České dráhy, především kvůli prohrané arbitráži se Škodou Transportation prodělaly 1,4 miliardy korun. [celá zpráva]