„Oprava vlečky v Kraillingu bude stát zhruba 8,5–10 miliónů korun bez DPH a zabere tři týdny,“ napsal Švagr na Twitteru s odkazem na předběžný odhad firmy Strabag, která má opravu provést.

Insolvenční správce Mirko Möllen stanovil pro převoz nafty termín do konce dubna. Že nafta patří Česku, zatím neuznal, rozhodnout o tom má podle něj soud.

Hrob ukrajinského nacionalisty Stepana Bandery v německém Mnichově

Areál zkrachovalé Viktoriagruppe v německém Krailingu

SSHR od začátku upozorňuje, že termín je nereálný, a snaží se vyjednat jeho prodloužení.

„Vedle fungující vlečky a čerpadel ale potřebujeme také úřední povolení. O to musí požádat majitel, tedy insolvenční správce. Čekám problémy,“ dodal šéf SSHR.

Zdržení je problém i proto, že uskladněná nafta postupem času ztrácí na kvalitě.

Po silnici se takové množství nafty odvézt nedá. Místní úřady pustí do klidové zóny v Kraillingu jen pět cisteren denně, pro transport je jich přitom třeba 2500. Správce navíc nyní nabízí areál k prodeji, takže hrozí, že správa rezerv bude muset jednat s novým majitelem. [celá zpráva]

S insolvenčním správcem Viktoriagruppe se Česko pře o vlastnictví nafty od vyhlášení insolvence firmy v prosinci 2014. Podle dřívějších informací je hodnota uložené nafty 1,2 miliardy korun.

Česko má nyní zásoby ropy a ropných produktů zhruba na 95 dnů, povinných je 90 dnů. Nafta, kterou má ČR uloženu v Německu, by pokryla zhruba dvoudenní národní spotřebu.