Vánoční sezóna začíná pro nakupující na internetu často již na přelomu září a října.

„S blížícím se Štědrým dnem pak počet objednávek rostl. Nejvíc jsme jich letos zaznamenali 14. prosince. Byl to jeden z posledních dní, kdy jste jako zákazník měl jistotu, že objednané dárky z e-shopu opravdu dorazí včas,“ řekl Miroslav Uďan, ředitel společnosti Shoptet, která zveřejnila data posbíraná od téměř sedmi tisíc e-shopů.

Různé marketingové akce, které měly nalákat zákazníky, se ne vždy setkaly s nadšenou odezvou. Úspěšný ale byl Den dopravy zdarma, který proběhl 18. listopadu a zákazníci tehdy nemuseli za dopravu zboží nic platit.

Naopak tzv. černý pátek, (letos 27. listopadu) populární především v USA, se v Čechách zatím zabydluje pomalu - prodeje byly tento den spíše průměrné.

„V on-line obchodech se nakupovalo zejména během pracovního týdne, nejméně pak o sobotách. Je to často dáno tím, že lidé objednávají zboží v práci, kde si v klidu mohou vše rozmyslet. Víkendy patří rodině a přátelům,“ dodal Uďan.