Tržby za prodej a opravy motorových vozidel meziročně stouply o 11 procent. Za prodej nepotravinářského zboží vzrostly o 5,5 procenta, za pohonné hmoty o 5,3 procenta a potraviny o 4,6 procenta.

Tržby za potraviny v nespecializovaných prodejnách podle statistiků stouply o 4,7 procenta a za zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby lidé zaplatili o 17,2 procenta více.

Za výrobky pro kulturu, sport a rekreaci zákazníci utratili o 10,3 procenta více než před rokem, za počítačové a komunikační zařízení vzrostly tržby o 10,2 procenta a za výrobky pro domácnost o 6,1 procenta. Nejnižší růst tržeb vykázaly ve specializovaných prodejnách oděvy a obuv, a to o jedno procento.

Důkaz nadprůměrného růstu

„Září se ukázalo být z hlediska obchodu meziročně nejsilnějším měsícem třetího čtvrtletí. Stalo se tak ovšem hlavně díky silným prodejům aut, zatímco v ostatních položkách byly meziroční přírůstky spíše nižší, než na jaké jsme byli zvyklí v první polovině roku. V září se spotřebitelé po slabším srpnu vrátili k nákupům zboží pro domácnost, které bylo podpořeno slevami obchodníků,“ řekl ekonom UniCredit Bank Pavel Sobíšek.

Čísla podle něj potvrzují, že se české domácnosti nadále nebojí utrácet. „Spolu se známkami vysoké dynamiky v investiční činnosti vše nasvědčuje tomu, že česká ekonomika si drží své nadprůměrné tempo,“ dodal Sobíšek.