Německý spolkový úřad pro dohled nad automobilovým trhem již dříve oznámil, že novější verze motorů EA 288 plnící normu Euro 6 je v pořádku a nemusí být svolána k opravě.

"Po důkladném přezkoumání je nyní jasné, že ani automobily s motory EA 288 v normě Euro 5 nejsou vybaveny žádným nepřípustným softwarem (umožňujícím manipulaci s emisními testy)," uvedl ve čtvrtek Volkswagen.

Starší verze motorů EA 288 v normě Euro 5 se používala v Německu například u oblíbených modelů Golf. Pokud by se ukázalo, že tyto motory umožňují manipulaci s emisními testy, mohl se celý skandál podle analytika automobilového průmyslu Ferdinanda Dudenhöffera rozšířit o milióny vozů.

VW přišel o třetinu své hodnoty

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 miliónů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Nárůst počtu problémových vozů by pro firmu znamenal vyšší náklady na jejich svolávání do servisů, mohl by rovněž zvýšit případné pokuty od regulátorů a výdaje na právní spory.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu již srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Minulý týden Volkswagen oznámil, že kvůli skandálu svolá v Evropské unii do servisů zhruba 8,5 miliónů vozů s naftovým motorem. [celá zpráva]

Volkswagen si již na náklady spojené se skandálem vytvořil rezervu 6,5 miliardy eur (176 miliard Kč). Řada analytiků však předpokládá, že tato rezerva nebude dostatečná. V samotných Spojených státech Volkswagenu například hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (436 miliard Kč).