Ke svolání 2,4 miliónu vozů ve spolkové republice vyzval německý dozorčí orgán KBA. Podle tamních médií KBA odmítl návrh automobilky, že by řidiči sami rozhodli, jestli se svými auty přijedou do servisu na opravu, uvedla BBC. Začne s tím v lednu následujícího roku. KBA na to bude dohlížet.

VW ke svolání neposkytla žádné podrobnosti kromě té, že bude přímo kontaktovat jednotlivé zákazníky. Dodala, že pracuje na řešení problému naplno.

VW bude mít hotový nový software pro dvoulitry do konce října, a do konce listopadu pak pro motory o objemu 1,6 a 1,2 litru. U šestnáctistovek ale zřejmě nebude stačit jen úprava softwaru, ale bude potřeba upravit i samotný motor. Toto řešení nebude zřejmě hotové dřív než v září 2016. Jak to bude s dieselovými dvanáctistovkami z pola, není jasné.

Zatímco v Německu je svolání povinné, v Česku ministerstvo dopravy o povinném svolání vozidel dosud nerozhodlo. Ministerstvo ale podle mluvčího Tomáše Neřolda počká, jak dopadne homologace vozidel Škoda v Británii.

Původně necelé tři milióny aut

KBA chtělo původně svolat 2,8 miliónu vozů, ale ukázalo se, že 400 000 z nich už není v Německu v provozu. Svolávat se mají i vozy sesterských značek Audi, Seat a Škoda.
Kvůli podezření na podvod ve čtvrtek podnikla v Itálii policie prohlídky v kancelářích VW ve Veroně a Lamborghini v Boloni. [celá zpráva]

Minulý měsíc úřady v USA zjistily, že některé dieselové motory ve vozech VW jsou vybaveny speciálním softwarem, který umožňuje oklamat testy emisí.

Automobilka už dala stranou 6,5 miliardy eur, aby pokryla náklady na řešení skandálu, ale někteří experti odhadují, že to nebude stačit.

Zotavení do tří let

Akcie společnosti minulý týden mírně posílily, ale pořád ztrácejí pětinu na svou původní hodnotu.

Šéf koncernu Matthias Müller na setkání s manažery společnosti v Lipsku ve čtvrtek řekl, že by se automobilka mohla ze skandálu s emisemi zotavit do dvou až tří let, musí ale upravit svou dlouhodobou strategii do roku 2025.

Podtrhl, že zásadní body takzvané Strategie 2018, která vznikla za bývalého šéfa Martina Winterkorna, zůstávají v platnosti. V rámci ní koncern poskytne víc samostatnosti jednotlivým značkám a regionům.