Kdy a za jakých podmínek by mohl dopravce začít v metropoli jezdit, zatím podle Dolínka není jasné.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

„Myslím si, že konkurence by byla ve prospěch cestujících," uvedl Dolínek. V Hostivaři by podle něj navíc vznikl nový přestupní uzel.

V Praze jezdí zhruba 15 železničních linek, drtivou většinu provozují České dráhy, jednu z Masarykova nádraží do Čakovic Klub Železničních cestovatelů (partnerská firma ČD). Praha služby objednává spolu se Středočeským krajem.

Soukromá firma Leo Express začala na české železnici podnikat v listopadu roku 2012. Od té doby prodělala zhruba 360 miliónů korun. Ztrátové hospodaření klade za vinu zejména konkurenci státních ČD, se kterými soupeří na nedotované trati mezi Prahou a Ostravou. ČD kvůli používání údajných podnákladových cen Leo Express v polovině loňského roku zažaloval.