Kdy a za jakých podmínek by mohl dopravce začít v metropoli jezdit, zatím podle Dolínka není jasné.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

„Myslím si, že konkurence by byla ve prospěch cestujících," uvedl Dolínek. V Hostivaři by podle něj navíc vznikl nový přestupní uzel.

V Praze jezdí zhruba 15 železničních linek, drtivou většinu provozují České dráhy, jednu z Masarykova nádraží do Čakovic Klub Železničních cestovatelů (partnerská firma ČD). Praha služby objednává spolu se Středočeským krajem.

Soukromá firma Leo Express začala na české železnici podnikat v listopadu roku 2012. Od té doby prodělala zhruba 360 miliónů korun. Ztrátové hospodaření klade za vinu zejména konkurenci státních ČD, se kterými soupeří na nedotované trati mezi Prahou a Ostravou. ČD kvůli používání údajných podnákladových cen Leo Express v polovině loňského roku zažaloval.