Nejvyšší růst tržeb proti loňsku zaznamenal prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby, a to o 10,2 procenta.

U farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží vzrostly tržby o 5,1 procenta, prodej počítačového a komunikačního zařízení se zvýšil o pět procent. Tržby za prodej výrobků pro sport, kulturu a rekreaci se zvedly o 4,8 procenta a potravin v nespecializovaných prodejnách o 4,7 procenta.

Tržby v prodejnách oděvů a obuvi klesly o 10,1 procenta. Nižší tržby vykázaly i specializované prodejny potravin, konkrétně o 1,1 procenta. Prodej potřeb pro domácnost meziročně stagnoval.

„Na to, jak rostou prodeje aut, zlepšuje se kupní síla obyvatelstva díky nízké nezaměstnanosti, reálnému růstu mezd i pokračujícímu zlevňování spotřebního zboží, to rozhodně není nijak oslnivý výsledek,” komentoval čísla analytik ČSOB Petr Dufek.

„Na druhou stranu, pokud jde o nový trend, tak se maloobchod alespoň dostává po extrémně rychlém růstu v prvním pololetí k udržitelnému růstu. Zatímco v nemilost upadá stánkový prodej, boom internetového nakupování rozhodně nekončí,” dodal ekonom.