Podle mluvčího Audi měly software modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. V západní Evropě je to celkem 1,42 miliónu vozů, z toho 577 tisíc v Německu, a v USA zlomek z celkového čísla - pouhých 13 tisíc vozidel.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Dozorčí rada Volkswagenu v pátek oznámila jméno nového generálního ředitele, kterým se stal Matthias Müller, dosavadní šéf divize Porsche, a uvedla, že aktivity koncernu v USA, Kanadě a Mexiku bude nově řídit Winfried Vahland ze Škody Auto. Společnost současně zbavila funkce několik manažerů, a to až do doby, než se vyjasní veškeré okolnosti skandálu. Jejich jména zatím nezveřejnila.

Podle informovaných zdrojů, na které se odvolává agentura Reuters, jsou mezi nimi šéfové výzkumu a vývoje značek VW, Audi a Porsche. Všechny tři automobilky se ke zprávě odmítly vyjádřit.

Dieselgate vypukla před týdnem

Skandál vypukl před více než týdnem, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že firma u vozů s naftovými motory používala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagenu za tyto podvody hrozí v USA pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard korun).

Skandál již začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob. Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 miliónů aut.