Hlavní obsah

Dva milióny našich motorů falšovalo emise, přiznalo Audi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobily falšující emise mělo na trhu i Audi, člen koncernu Volkswagen. Audi v pondělí uvedlo, že počet vozů se speciálním softwarem, který se aktivuje při homologačním měření, mělo zhruba 2,1 miliónu vozů značky Audi prodávaných po celém světě. Agentura Reuters uvedla, že správní rada automobilky kvůli skandálu s falšováním testů dočasně zbavila funkcí šéfy výzkumu a vývoje značek VW, Audi a Porsche.

Foto: Audi

Výroba motorů Audi

Článek

Podle mluvčího Audi měly software modely A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 a Q5. V západní Evropě je to celkem 1,42 miliónu vozů, z toho 577 tisíc v Německu, a v USA zlomek z celkového čísla - pouhých 13 tisíc vozidel.

Dozorčí rada Volkswagenu v pátek oznámila jméno nového generálního ředitele, kterým se stal Matthias Müller, dosavadní šéf divize Porsche, a uvedla, že aktivity koncernu v USA, Kanadě a Mexiku bude nově řídit Winfried Vahland ze Škody Auto. Společnost současně zbavila funkce několik manažerů, a to až do doby, než se vyjasní veškeré okolnosti skandálu. Jejich jména zatím nezveřejnila.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Podle informovaných zdrojů, na které se odvolává agentura Reuters, jsou mezi nimi šéfové výzkumu a vývoje značek VW, Audi a Porsche. Všechny tři automobilky se ke zprávě odmítly vyjádřit.

Dieselgate vypukla před týdnem

Skandál vypukl před více než týdnem, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že firma u vozů s naftovými motory používala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagenu za tyto podvody hrozí v USA pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard korun).

Skandál již začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob. Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 miliónů aut.

Reklama

Výběr článků

Načítám