Nový stroj by podle předběžných vědeckých studií měl používat současně tři typy motorů a vyvinout rychlost kolem 5500 kilometrů v hodině, která je zhruba 4,5krát vyšší než rychlost zvuku. Cesta z Paříže či Londýna například do New Yorku by trvala zhruba hodinu, do Tokia či Los Angeles asi tři hodiny. Přepravoval by ve výšce přes 35 tisíc metrů nad Zemí až 20 cestujících nebo až tři tuny nákladu.

Není ale jisté, že se podobné letadlo někdy vyrobí, a pokud ano, bude to za hodně let. Když Airbus přišel poprvé s touto myšlenkou v roce 2011, odhadoval, že by to zabralo 30 až 40 let, připomněla agentura Reuters. Získání patentu ale podle ní umožňuje společnosti vyvíjet technologie, které se dají použít i pro jiné projekty.

Společnost Airbus bez dalšího upřesnění uvedla, že vedle vývoje "Concordu 2" pracuje na dvou projektech týkající se dopravy nadzvukovou rychlostí. Na jednom z nich spolupracuje s Japonci, na druhé s Rusy a Australany.

Od děsivé nehody concordu uteklo 15 let

Francouzsko-britské nadzvukové letouny Concorde, které létaly na pravidelných linkách mezi Evropou a Spojenými státy maximální rychlostí 2179 kilometrů v hodině, byly vyřazeny z provozu v roce 2003. Důvodem byly především jejich vysoké provozní náklady, záminkou pak zřícení jednoho z nich tři roky předtím.

Na vcelku bezproblémových 27 letech služby tohoto elegantního letounu rychlejšího než zvuk byla bezpečnostním stínem jediná tragická havárie, která 25. července roku 2000 stála u Paříže 113 lidských životů. Příčinou ovšem nebyla chyba concordu, ale předmět, který se povaloval na startovací dráze. Letecká doprava však nešla cestou nadzvukových rychlostí, ale dala přednost obřím, velkokapacitním letadlům.