"Krajům jsme pustili 4,4 miliardy korun a 200 miliónů korun Praze. Pokud se rozhodnou pustit se do rekonstrukcí naráz, tak budeme jen těžko hledat správné objízdné trasy," řekl Ťok. Ministerstvo se podle něj bude snažit tyto opravy koordinovat.

"Dá se očekávat, že budeme slyšet kritiku, že opravujeme moc, protože se nedá jezdit," podotkl Ťok.

Konkrétní rozsah uzavírek a harmonogram oprav zatím ministerstvo nezná.

Jednou z uzavírek bude určitě pokračující rekonstrukce dalších úseků dálnice D1. ŘSD rozdělilo komunikaci na 21 úseků, které by měly být opraveny do roku 2020. Původně se přitom předpokládalo, že hotovo bude již v roce 2018.

Na silnicích se podle ministra během léta Česko dostane do podobné situace, jako nyní na železnici, kde se železniční doprava aktuálně potýká s obrovským množstvím výluk. Česko se totiž na poslední chvíli snaží dočerpat co nejvíce peněz z evropských fondů, proto rekonstruuje nejvíce úseků železnice v jednom časovém úseku za posledních mnoho let.

Podle Ťoka by se na železnici mohlo stavět ještě intenzivněji, ale neumožní to kapacita kolejí, další výluky už nejsou možné. "Například nákladní železniční doprava si už stěžuje, že nemá další volné časy, kdy by mohla jezdit," řekl.