Nejvyšší meziroční růsty tržeb zaznamenali prodejci zboží přes internet či zásilkové služby – o 25,2 procenta – a prodejci počítačů – o 21,7 procenta. Dařilo se však i obchodům s potravinami s růstem o 3,2 procenta. Naopak pokles prodejů o 1,6 procenta zaznamenali v únoru prodejci oděvů a obuvi.

Prodej pohonných hmot v únoru stoupl o 10,3 procenta.

„Spotřebitelská důvěra v blízkosti osmiletého maxima, kontinuální zlepšování situace na pracovním trhu včetně růstu reálných mezd, to vše jsou faktory, které by měly podporovat růst maloobchodu i v nadcházejících měsících,” říká analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák.

Proti lednu únorové tržby klesly o desetinu procenta. V lednu si obchodníci polepšili proti loňsku o revidovaných 5,8 procenta, což bylo stejné meziroční tempo růstu jako v prosinci, kdy vrcholí vánoční nákupy.

Dynamiku vývoje tržeb letos ovlivňuje změna metodiky ČSÚ, který od ledna do hlavního ukazatele nezahrnuje údaje za prodej aut. Ty celková čísla většinou zvyšovaly.